Przygotowywanie obiektów do digitalizacji

526185228_122096225576966436_7048926579815446333_n

Zaczęliśmy od podstaw – konserwatorskich!

Pierwszym i niezwykle ważnym etapem realizacji projektu digitalizacji Stalli Anielskich była selekcja oraz przygotowanie obiektów. Zadania te zostały przeprowadzone we współpracy z Działem Konserwacji Sztuki Muzeum Narodowe we Wrocławiu, którego doświadczenie i precyzja są nieocenione w pracy z delikatnymi, zabytkowymi obiektami.

526593714_122096225216966436_3189357810863281527_n

Przygotowywanie obiektów do skanowania

Zanim element trafi przed obiektyw skanera 3D, musi zostać odpowiednio zabezpieczony, oczyszczony i przygotowany – tak, by uchwycić każdy detal bez ryzyka uszkodzenia oryginału. To etap, który rzadko trafia na pierwszy plan, ale bez którego żaden projekt digitalizacyjny nie mógłby się udać.

526636092_122096226710966436_2534486670209240565_n

Już wkrótce pokażemy, jak wygląda praca za kulisami i jakie przynosi efekty!

Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.

Dlaczego Stalle Anielskie?

Stalle Anielskie, wspaniałe dzieło Matthiasa Steinla i jego warsztatu, powstałe w latach 1676–1696, stanowiły niegdyś wyjątkową ozdobę kościoła klasztornego pw. Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny w Lubiążu

więcej

Orzymaliśmy dofinansowanie

Z radością informujemy, że Fundacja Collect otrzymała dofinansowanie z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu #KulturaCyfrowa

więcej

menu2

menu1