Od skanu do interaktywnego modelu 3D
Kolejny etap rekonstrukcji stalli anielskich - obróbka i udostępnienie zasobów w formie przyjaznej dla każdego użytkownika.
Zdigitalizowane obiekty opracowujemy jako interaktywne modele 3D, które będzie można swobodnie oglądać, obracać i powiększać.
Pliki będą dostępne do pobrania w popularnych formatach, kompatybilnych z narzędziami do analizy, edycji czy druku 3D.
Wybrane modele udostępnimy na stronie Fundacja Collect , a całość pojawi się na platformach Sketchfab i Europeana – z pełną dokumentacją i metadanymi.
Przygotujemy także instrukcje dla użytkowników - jak korzystać z zasobów i integrować je z innymi narzędziami.
Wszystkie zasoby zostaną udostępnione w modelu prawnym Creative Commons BY-NC-SA – otwarte, ale z poszanowaniem autorstwa i bez możliwości komercyjnego wykorzystania.
Dzięki temu modele 3D Stalli Anielskich staną się dostępne nie tylko dla badaczy i konserwatorów, ale także dla edukatorów, artystów oraz osób ze szczególnymi potrzebami.

Od skanu do interaktywnego modelu 3D
Kolejny etap rekonstrukcji stalli anielskich – obróbka i udostępnienie zasobów w formie przyjaznej dla każdego użytkownika.

Kontrola jakości w digitalizacji
Cały proces digitalizacji poddajemy kompleksowej kontroli jakości:

Digitalizacja to nie tylko obraz…ale też dane!
Trwa digitalizacja Stalli Anielskich. Ale cyfrowa rekonstrukcja to nie tylko skanowanie 3D. Równie istotnym etapem jest opracowanie metadanych, czyli precyzyjnych opisów każdego zdigitalizowanego fragmentu.

Przygotowywanie Obiektów do Digitalizacji
Zaczęliśmy od podstaw – konserwatorskich!
Pierwszym i niezwykle ważnym etapem realizacji projektu digitalizacji Stalli Anielskich była selekcja oraz przygotowanie obiektów.

Dlaczego Stalle Anielskie?
Stalle Anielskie, wspaniałe dzieło Matthiasa Steinla i jego warsztatu, powstałe w latach 1676–1696, stanowiły niegdyś wyjątkową ozdobę kościoła klasztornego pw. Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny w Lubiążu

Orzymaliśmy dofinansowanie
Z radością informujemy, że Fundacja Collect otrzymała dofinansowanie z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu #KulturaCyfrowa