Przygotowywanie obiektów do digitalizacji
Zaczęliśmy od podstaw – konserwatorskich!
Pierwszym i niezwykle ważnym etapem realizacji projektu digitalizacji Stalli Anielskich była selekcja oraz przygotowanie obiektów. Zadania te zostały przeprowadzone we współpracy z Działem Konserwacji Sztuki Muzeum Narodowe we Wrocławiu, którego doświadczenie i precyzja są nieocenione w pracy z delikatnymi, zabytkowymi obiektami.
Przygotowywanie obiektów do skanowania
Zanim element trafi przed obiektyw skanera 3D, musi zostać odpowiednio zabezpieczony, oczyszczony i przygotowany – tak, by uchwycić każdy detal bez ryzyka uszkodzenia oryginału. To etap, który rzadko trafia na pierwszy plan, ale bez którego żaden projekt digitalizacyjny nie mógłby się udać.
Już wkrótce pokażemy, jak wygląda praca za kulisami i jakie przynosi efekty!
Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.

Od skanu do interaktywnego modelu 3D
Kolejny etap rekonstrukcji stalli anielskich – obróbka i udostępnienie zasobów w formie przyjaznej dla każdego użytkownika.

Kontrola jakości w digitalizacji
Cały proces digitalizacji poddajemy kompleksowej kontroli jakości:

Digitalizacja to nie tylko obraz…ale też dane!
Trwa digitalizacja Stalli Anielskich. Ale cyfrowa rekonstrukcja to nie tylko skanowanie 3D. Równie istotnym etapem jest opracowanie metadanych, czyli precyzyjnych opisów każdego zdigitalizowanego fragmentu.

Przygotowywanie Obiektów do Digitalizacji
Zaczęliśmy od podstaw – konserwatorskich!
Pierwszym i niezwykle ważnym etapem realizacji projektu digitalizacji Stalli Anielskich była selekcja oraz przygotowanie obiektów.

Dlaczego Stalle Anielskie?
Stalle Anielskie, wspaniałe dzieło Matthiasa Steinla i jego warsztatu, powstałe w latach 1676–1696, stanowiły niegdyś wyjątkową ozdobę kościoła klasztornego pw. Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny w Lubiążu

Orzymaliśmy dofinansowanie
Z radością informujemy, że Fundacja Collect otrzymała dofinansowanie z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu #KulturaCyfrowa